neděle 7. května 2017

Švestkový koláč a kytky

 

Nedělní ničím nerušený den - myslím tím nerušený myšlenkami na následující pracovní pondělí - jsem strávila v kuchyni zkoušením nového receptu a odpoledne jsem se vrhla na zahájení balkonové sezony.

 

Už dlooouuuhatánskou dobu jsem se kvůli mé dietě nemohla na kuchyňské lince oddávat pečící alchymii. Moc mi to chybělo. S mými všemožnými potravními omezeními bylo lepší se do pečení vůbec nepouštět. Vždycky jsem z nepovedených výtvorů měla leda tak blbou náladu. O to víc jsem se těšila, jak si to dnes užiju. Vybrala jsem si tvarohový koláč podle Hanky Zemanové, který se mi zalíbil v tom, že se do něj přidává především kukuřičná mouka. Na pšenici si stále musím dávat pozor, i když už jí také smím jíst. Původní recept jsem si trochu upravila, neměla jsem doma rýžový sirup, tak jsem přidala poloviční množství medu. Těsto se mi zdálo málo sladké, tak jsem ještě přisypala trošku cukru. A aby nebylo moc tuhé, poředila jsem ho mlékem.


Tvarohový koláč se švestkami

150 g tuku
15 lžic rýžového sirupu
250 g tvarohu
2 vejce
150 g kukuřičné hladké mouky
75 g špaldové hladké mouky
3 lžíce kukuřičného škrobu
1 lžíce prášku do pečiva bez fosfátů

Změklý tuk vyšleháme se sirupem ručním šlehačem. Přidáme tvaroh a vejce. Odděleně smícháme suché ingredience, kterou postupně přidáváme do vyšlehané hmoty.
Nalijeme do dvou nižších koláčových forem.
Na korpus pokládáme plátky švestek.
Pečeme na 180 stupňů asi 25 minut.

Upečený koláč je tak akorát sladký. Příště přidám i mandle a posypku.

 
 
 

Odpoledne se udělalo nádherně. Pustila jsem se do úklidu balkonu, osazování květináčů novými přírůstky. Letos jsem si koupila osteospermum a milionbells, dokonce jsem si sehnala i keříčkovou variantu. Tu plánuji i do truhlíků na okna. Ze tří keříků rozmarýnu zimu přežil jen jeden. Aspoň že tak. Přikoupila jsem ještě jeden. Obludka pomáhal s přesazováním, L. ho dopoledne ostříhal, tak už nevypadá jak lev, ale jako štěňátko.
Kofi s koláčem se na balkoně ale nekonalo. Přihnala se bouřka, tak tak jsem stihla kytky přesadit a vyfotit.
Nevadí, balkonovka bude třeba zítra. I když pochybuju, že zbude koláč...

Žádné komentáře:

Okomentovat

* Díky za Vaši milou návštěvu na mém blogu. *